Сенім телефоны
Телефон доверия
110
Телефон доверия
110
Сенім телефоны
Мәзір
X
«Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыру талаптарын бекіту туралы» ҚР Үкіметі қаулысының жобасы

 

 

ЖОБА

 

 

 

 

 

 

 

 

Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қойылатын Талаптарды бекіту туралы

 

Қазақстан Республикасының «Терроризмге қарсы іс-қимыл туралы» 1999 жылғы 13 шілдедегі Заңының 4-бабы 3-тармағының 4) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

1. Қоса беріліп отырған террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қойылатын талаптар бекітілсін.

2. «Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғау жүйесіне қойылатын талаптарды бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 3 сәуірдегі № 191 қаулысының (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2015 ж., № 20, 108-құжат) күші жойылды деп танылсын.

3. Осы қаулы 2020 жылғы 14 қарашадан бастап қолданысқа енгізіледі.

 

 

Қазақстан Республикасының

     Премьер-Министрі                                                                                                    А. Мамин

 

 

                                                                                                           

                                                                                                                Қазақстан Республикасы Үкіметінің

                                                                                                              2020 жылғы «       » ______________

                                                                                                               №                  қаулысымен бекітілген

 

 

 

 

 

 

 

 

Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қойылатын Талаптар

 

 

1 - бөлім. Жалпы ережелер

 

  1. Осы террористік тұрғыдан осал объектілерді терроризмге қарсы қорғауды ұйымдастыруға қойылатын талаптар (бұдан әрі – Талаптар) «Терроризмге қарсы іс – қимыл туралы» Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 13 шілдедегі Заңының (бұдан әрі - Заң) 4-бабы 3-тармағының 4) тармақшасына сәйкес әзірленді және террористік тұрғыдан осал объектілерді терроризмге қарсы қорғауды ұйымдастыруға қойылатын талаптарды айқындайды. 
  2. Осы Талаптарда келесідей ұғымдар қолданылады:
  1. байланыс жүйесі – ақпаратты (-пен) беруге (алмасуға), объектінің қауіпсіздік қызметінің қызметтерін жедел басқаруға арналған техникалық құралдар мен арнайы бөлінген байланыс арналарының жиынтығы;
  2. бақылау - өткізу пункті – адамдарды және көлік құралдарының рұқсат етілген түрін бақылауды, өткізуді, тексеруді қамтамасыз етуге арналған үй-жай (учаске) және тексеру аймағы;
  3. бақылау-із кесу жолағы – беті табиғи жағдайда немесе арнайы өңдеуден кейін бұзушылардың ену іздерінің елеулі іздерін тіркеуді және сақтауды қамтамасыз ететін жергілікті жердің жолағы;
  4. бастапқы ден қою шаралары – терроризм актісінің қатері немесе жасалғаны туралы уәкілетті мемлекеттік органдарды уақтылы хабардар етуге, сондай-ақ терроризм актісінің ықтимал салдарларын барынша азайту және жою (шұғыл (бастапқы) ден қою күштерінің бастапқы және тергеу іс-қимылдарын ұйымдастыруға көмек көрсету, зардап шеккендерге алғашқы медициналық көмек көрсету, эвакуациялау және т.б.) жөніндегі іс-қимылдарға бағытталған, персонал мен күзет қызметі субъектісі қабылдайтын бірінші кезектегі іс-шаралар кешені);
  5. бейнебақылау жүйесі – өзара ақпарат алмасуды жүзеге асыратын жұмыс істейтін бейне арналардың, бейне деректерді жазу мен сақтаудың бағдарламалық және техникалық құралдарының, сондай-ақ басқарудың бағдарламалық және (немесе) техникалық құралдарының жиынтығы;
  6. инженерлік-техникалық нығайту – объектіге не оның бөліктеріне рұқсатсыз енуге қажетті қарсы іс-қимылды қамтамасыз ететін құрылымдық элементтер, инженерлік құралдар және (немесе) олардың жиынтығы;
  7. жарықтандыру жүйесі – тәуліктің қараңғы уақытта бейнебақылау жүйесі үшін жарықтандырудың қажетті деңгейін және объектіде адамдар мен көлік құралдарының көрінуін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін техникалық құралдар жиынтығы;
  8. күзетілетін аймақ (учаске) – объектіде бөлінген аймақтар (учаскелер), ғимараттардың (құрылыстар мен құрылыстардың) бөліктері, үй-жайлар және олардың бүлінуі (қирауы) объектінің қалыпты жұмыс істеуінің бұзылуына әкеп соғуы мүмкін болуына байланысты күзетілуге жататын олардың құрылымдық элементтері;
  9. күзетілетін объектілер – күзетілетін адамдардың болуына арналған ғимараттар, құрылыстар мен құрылыстар, сондай-ақ оларға іргелес жатқан аумақ пен акватория;
  10. кіруді шектеу құралдары объектіге, оның ықтимал қауіпті учаскелеріне рұқсатсыз кіруге кедергі келтіретін жабдықтар мен (немесе) құралдар;
  11. қол жеткізуді бақылау және басқару жүйесі – қол жеткізуді бақылауға, объектіге және (немесе) оның персонал мен келушілердің жекелеген аймақтарына кіру және (немесе) шығу құқықтарын шектеуге, ақпаратты жинауға және сақтауға арналған техникалық жағынан үйлесімді аппараттық құралдардың және (немесе) бағдарламалық қамтамасыз етудің жиынтығы.
  12. күзет сигнализациясы жүйесі – күзетілетін аймаққа (учаскеге) рұқсатсыз кіруді, күзетілетін аймақ (учаске) тұтастығының бұзылуын анықтауға, қорғалатын аймақ (учаске) тұтастығының бұзылуы туралы ақпаратты берілген түрде жинауға, өңдеуге, беруге және ұсынуға арналған бірлесіп жұмыс істейтін техникалық құралдардың жиынтығы);
  13. қабылдамау аймақтары - объектінің инженерлік қоршауларына тікелей жанасатын аумақта орналасқан, құрылыстардан, ағаштардан, бұталардан және өзгелерден бос жергілікті жер учаскелері;
  14. объектінің ықтимал қауіпті учаскелері – жарылыс-өрт қауіпті, қауіпті химиялық заттар, қару мен оқ-дәрілер, улы заттар мен препараттар, технологиялық тізбектердің элементтері, жүйелер, жабдықтар немесе құрылғылар пайдаланылатын, сақталатын немесе пайдаланылатын объектінің аумақтық бөлінген аймақтары (учаскелері), конструктивтік және технологиялық элементтері, объектінің қауіпті аймақтары, сондай-ақ объектіде адамдардың жаппай болуы мүмкін орындары[1] терроризм актісін жасау олардың өмірі мен денсаулығына залал келтіруге, аварияның туындауына, әлеуметтік-экономикалық қауіпті зардаптарға әкеп соғатын төтенше, терроризм актісін жасау үшін одан әрі пайдалану мақсатында қауіпті заттар мен материалдарды ұрлау;
  15. объектілердің персоналы – объектінің басшылары, қызметкерлері, қызметкерлері, оның ішінде оның жалға алынған алаңдарында қызметін жүзеге асыратын қызметкерлері;
  16. объектінің периметрі – құқық белгілейтін құжаттарға сәйкес объектінің шекарасы;
  17. өткізу режимі – адамдардың рұқсатсыз кіру (шығу), көлік құралдарының кіруі (шығуы), мүлікті кіргізу (шығару), әкелу (әкету) мүмкіндігін болдырмайтын, белгіленген тәртіпті регламенттейтін қағидалар
  18. сындарлы аймақ – терроризм актісін іске асыру нәтижесінде бұзылуы объектінің қалыпты жұмыс істеуінің бұзылуына, оның зақымдануына немесе ондағы аварияға әкеп соғуы мүмкін үй-жай, учаскелер және құрылымдық элементтер;
  19. таранға қарсы құрылғылар (бөгеттер) – объектінің аумағына оның санкцияланбаған бұзылуының алдын алу мақсатында көлік құралдарын мәжбүрлеп баяулатуға және (немесе) тоқтатуға арналған инженерлік-техникалық бұйымдар;
  20. терроризмге қарсы қорғалу паспорты – объект туралы жалпы және инженерлік-техникалық мәліметтерді қамтитын, оның терроризмге қарсы қорғалуының жай-күйін көрсететін және террористік тұрғыдан осал объектідегі терроризм актілерінің алдын алу, жолын кесу, барынша азайту және (немесе) салдарларын жою жөніндегі іс-шараларды жоспарлауға арналған ақпараттық-анықтамалық құжат;
  21. телевизиялық күзет жүйесі объектіні терроризмге қарсы қорғауға арналған тұйық үлгідегі телевизиялық жүйені білдіретін бейнебақылау жүйесі;
  22. хабардар ету жүйесі - террористік тұрғыдан осал объектідегі адамдарды төтенше жағдайлар (авария, өрт, табиғи зілзала, шабуыл жасау, террористік акт) кезіндегі дабыл және қалыптасқан жағдайдағы іс-әрекеттер туралы жедел ақпараттандыруға (жарықпен және (немесе) дыбыстық) арналған техникалық құралдар жиынтығы.

Осы Талаптарда пайдаланылатын өзге ұғымдар, Қазақстан Республикасының Терроризмге қарсы іс-қимыл саласындағы заңнамасына сәйкес қолданылады.

3. Террористік тұрғыдан осал объектілерді пайдалану кезінде осы Талаптардың және белгіленген тәртіппен бекітілген объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыру жөніндегі басқа да нормативтік құқықтық актілердің сақталуы қамтамасыз етіледі.

Террористік тұрғыдан осал объектілерді эксплуатациялау кезінде, Заңның 10-2 - бабына сәйкес дайындалатын, террористік тұрғыдан осал объектілердің қорғалуын ұйымдастыру жөніндегі осы Талаптар мен Нұсқаулықтардың сақталуы қамтамасыз етіледі (бұдан әрі - Нұсқаулықтар).

Нұсқаулықтарда осы Талаптар террористік тұрғыдан осал объектілердің қызметтерінің бағыттарын есепке ала нақтыланады.

Нұсқаулықтың мазмұнына қойылатын негізгі талаптар осы Талаптардың 1-қосымшасында айқындалған.

4. Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастырудың мақсаты терроризм актісін жасауға кедергі келтіретін жағдайлар жасау (объект аумағында терроризм актісін жасау тәуекелін азайту) және болуы мүмкін Террористік қатерлердің зардаптарын барынша азайту және (немесе) жою болып табылады.

5. Объектіні терроризмге қарсы қорғаудың жалпы қағидаттары:

    1. өткізілетін іс – шаралардың алдын ала болуы (превентивтілігі) - терроризм актілерінің ықтимал сценарийлері үшін алдын ала әзірленетін шаралар кешені;
    2. сараланған тәсіл – объектінің жұмыс істеуінің салалық ерекшеліктерін есепке алуға бағытталған тәсілдер жиынтығы, оның орналасуы;

3) барабарлық – объектіде қолданылатын терроризмге қарсы шаралардың ықтимал Террористік қатерлердің сипаты мен ерекшелігіне салыстырмалылығы;

4) кешенділік – жоғарыда санамаланған қағидаттарға сүйене отырып, объектіні терроризмге қарсы қорғауды құруға және күштері мен құралдарын іске қосуға мүмкіндік беретін шаралар жиынтығы.

6. Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары немесе өзге де лауазымды адамдары, сондай-ақ Заңның 10-3-бабында айқындалған іс-шараларды жүзеге асыру арқылы террористік тұрғыдан осал объектілер бойынша күзет қызметтерін көрсету туралы шарт жасасқан күзет қызметі субъектілері қамтамасыз етеді, терроризм актісі қатерінің туындауы туралы ақпарат мониторингінің және халықты хабардар етудің мемлекеттік жүйесінің ұйымдастырылуы мен жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Президентінің 2013 жылғы 9 тамыздағы № 611 Жарлығына және терроризмге қарсы іс-қимыл саласындағы өзге де нормативтік құқықтық актілерге сәйкес әзірленді.

7. Объектіде терроризм актісін жасауға кедергі келтіру (терроризм актісін жасау тәуекелін төмендету):

1) ұлттық қауіпсіздік органдары айқындайтын ықтимал Террористік қатерлердің сипаты мен ерекшелігін және олардың ықтимал салдарын ескере отырып, объектінің терроризмге қарсы қорғалуын қамтамасыз ету жөніндегі ұйымдастыру іс-шараларын жүргізумен қамтамасыз етіледі.

2) объектіде терроризм актісін жасауға ықпал ететін ықтимал себептер мен жағдайларды айқындау және оларды жою;

    1.  қажетті инженерлік-техникалық құралдармен жарақтандырумен;
    2. белгіленген өткізу режимін қамтамасыз ету;

5) персоналды, объектілерді басқаруды және күзетуді терроризм актісін жасау қатеріне бастапқы ден қоюға дайындауды (оқытуды) ұйымдастыру (терроризм актісін, террор құралдарын жасау белгілерін анықтау, бұл туралы басшылыққа, құқық қорғау және (немесе) арнаулы мемлекеттік органдарға хабарлау);

6) терроризмге қарсы қорғауды қамтамасыз ету талаптарының сақталуын бақылау арқылы жүзеге асырылады.

8. Объектіде болуы мүмкін Террористік қатерлердің салдарын барынша азайтуға және (немесе) жоюға қол жеткізіледі:

1) жасалған терроризм актісі туралы Қазақстан Республикасының Ұлттық қауіпсіздік немесе ішкі істер органдарын уақтылы хабардар ету;

2) Террористік көріністерге ден қою, сондай-ақ уәкілетті мемлекеттік органдар мен ұйымдар, жедел басқару органдары жүргізген кезде жасалған терроризм актісінің нәтижесінде туындаған техногендік сипаттағы қатерлерді барынша азайту және (немесе) жою мәселелері бойынша оқу-жаттығуларға, жаттығуларға және эксперименттерге объект персоналының қатысуы;

3) объектінің персоналы мен күзет қызметі субъектілерінің қызметкерлерін террористік сипаттағы қатерлерге алғашқы ден қою дағдыларына оқыту;

4) объектіде терроризм актісі жасалған жағдайда персонал мен келушілерді құлақтандыруды және эвакуациялауды ұйымдастыру;

5) террористік тұрғыдан осал объектінің терроризмге қарсы қорғалу паспортын уақтылы жасау және өзекті жағдайда ұстау, оны тиісінше сақтау;

6) негізгі құтқару, авариялық және өзге де қызметтер келгенге дейін адамдардың өмірі мен денсаулығына тікелей қауіп төндіретін жағдайларды қоспағанда, терроризм актісінің салдарын жоюға және барынша азайтуға бағытталған бастапқы ден қою шараларын ұйымдастыру үшін қажетті күштер мен құралдарды қалыптастыру;

7) тіршілікті қамтамасыз ету жүйелерінің қауіпсіздігін және объектінің қауіпсіздігін (сумен жабдықтау, электрмен қоректендіру, газ жабдығы, өрт сөндіру) қамтамасыз ету жөніндегі шұғыл шараларды дайындау және ұйымдастыру, келушілерді эвакуациялауды ұйымдастыру, эвакуациялау жолдарын анықтау, қорғау құралдарын беру, көрсетілген қызмет учаскелері үшін жауапты тұлғаларды анықтау.

9. Әртүрлі меншік нысанындағы ұйымдарда белгіленген тәртіппен террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуы жөніндегі іс-шараларды өткізуді қамтамасыз ететін жауапты тұлға (лар) және (немесе) бөлімше (лер) айқындалады.

Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелерінде, объектінің терроризмге қарсы қорғалуы жөніндегі іс-шараларды өткізуді ұйымдастыруға жауапты тұлға (лар) шет елдегі мекеменің басшысымен тағайындалады.

10. Террористік тұрғыдан осал Қазақстан Республикасының шет елдік мекемелерін қоспағанда, террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары немесе өзге де лауазымды адамдары жалға алынған ғимаратқа (үй-жайға) орналастыру кезінде жалдау шартында паспортты әзірлеуге, объектіні күзетуге, объектіні қазіргі заманғы инженерлік-техникалық құралдармен жарақтандыруға, олардың үздіксіз жұмыс істеуін бақылауға, өткізу режимін ұйымдастыруға және осы іс-шараларды қаржыландыруға тараптардың жауапкершілігін айқындауы қажет. 

11. Туындаған террористік қатерлерге уақтылы және барабар ден қою және террористік тұрғыдан осал объектілерде терроризм актілерінің жасалуын болдырмау үшін терроризм актісін жасау қаупі туралы ақпарат алынған кезде объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары және өзге де лауазымды адамдары қосымша шараларды жүзеге асырады.

Қосымша шаралар, терроризм актісі қатерінің туындауы туралы ақпарат мониторингінің және халықты хабардар етудің мемлекеттік жүйесін ұйымдастыру және оның жұмыс істеу Қағидаларымен бекітілген, Қазақстан Республикасы Президентінің 2013 жылғы 9 тамыздағы № 611 Жарлығына сәйкес, террористік қауіптіліктің белгіленген деңгейіне сәйкес болуы тиіс.

12. Қазақстан Республикасы Мемлекеттік күзет қызметінің осы талаптарды, олардың қауіпсіздігінің қажетті деңгейлерін қамтамасыз ететін ұйымдастырушылық, күзет, режимдік және өзге де шаралардың көлемі мен ерекшелігін ескере отырып, күзетілетін адамдардың болуына арналған террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қосымша талаптар белгілеуге құқығы бар.

 

 

2 - бөлім. Өткізу режимін ұйымдастыруға қойылатын талаптар

 

13. Өткізу режимі объектінің персоналы мен келушілерінің қауіпсіздік деңгейін арттыруға ықпал етуі тиіс.

Объектіде объектінің ерекшелігіне сәйкес келетін өткізу режимі белгіленеді.

Өткізу режимі:

1) адамдар мен автокөлік құралдарын объектіге санкцияланған рұқсат беруді ұйымдастыру;

2) құқыққа қарсы ниеттері бар адамдарды, сондай-ақ оларды іске асыру үшін пайдаланылуы мүмкін заттар мен заттарды анықтау;

3) объектінің ықтимал қауіпті учаскелерін және қауіпті аймақтарды қорғау, оның ішінде оларда бөгде адамдардың бақылаусыз болуын болдырмау.

14. Террористік тұрғыдан осал объектіде өткізу режимін ұйымдастыру тәртібінен басқа қамтамасыз ету жөніндегі іс-шаралар мыналарды көздеуі тиіс:

1) тиісті өткізу режимін қолдауға жауапты тұлғаны (адамдарды) және (немесе) бөлімшені (- лерді) айқындау;

2) күзет қызметін көрсету туралы шартта күзет қызметі субъектісінің питерлік-рористік қорғалуын және қауіпсіздіктің тиісті деңгейін (штаттық күзет болмаған кезде) қамтамасыз ету жөніндегі жауапкершілігі мен міндеттерін бекіту.

15. Өткізу режимі қажет болған кезде объектінің ықтимал қауіпті учаскелері мен қауіпті аймақтарына (олар болған кезде) қол жеткізуді шектеу мақсатында объектіні аймақтарға бөлуді көздеуі тиіс.

16. Өткізу режимінің тәртібін ұйымдастыруы террористік тұрғыдан осал объектінің меншік иесі, иесі немесе басшысымен айқындалады, ал оны ұйымдастырудың ерекшелігі - егер басқасы Қазақстан Республикасы заңнамасында айқындалмаса.

 

 

3 - бөлім. Профилактикалық және оқу іс-шараларын ұйымдастыруға қойылатын талаптар

 

17. Профилактикалық және оқу іс-шаралары Нұсқаулық және сабақтар түрінде (практикалық және теориялық) өткізіледі.:

1) террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары, персоналы;

2) террористік тұрғыдан осал объектіге күзет қызметтерін көрсету туралы шарт жасасқан күзет қызметі субъектісінің қызметкерлері болып табылады.

  1. Профилактикалық іс-шаралар облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың терроризмге қарсы комиссиясының (бұдан әрі – терроризмге қарсы комиссия), сондай – ақ республикалық, облыстық, республикалық маңызы бар қаланың, астананың, ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі теңіз жедел штабының (бұдан әрі - жедел штаб) үйлестіруімен  меншік иелерімен, иелерімен, террористік тұрғыдан осал объектілердің басшыларымен, уәкілетті орталық мемлекеттік органдар мен жергілікті өзін-өзі басқару органдарының аумақтық бөлімшелерімен тұрақты негізде ұйымдастырылады.
  1. Терроризмге қарсы комиссиясы - Қорғаныс министрлігі, құқыққорғау және арнайы мемлекеттік органдары, Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелерін қоспағанда, террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелерінің, иелерінің, басшыларының және өзге де лауазымды адамдарының хабардар болуын арттыруға бағытталған профилактикалық іс-шараларды үйлестіреді:
    1. террористік сипаттағы өзекті қатерлер туралы;
    2. террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын қамтамасыз ету бөлігінде терроризмге қарсы іс-қимыл саласындағы Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық базасы туралы;
    3. терроризм актісін жасауға кедергі келтіретін (объектіге қатысты терроризм актісін жасау қатерін азайту), сондай-ақ ықтимал Террористік қатерлердің салдарларын барынша азайтуға және (немесе) жоюға ықпал ететін жағдайлар жасау туралы шешімдер қабылдайды.
  2. Жедел штаб басшылығымен эксперименттер жүргізу жолымен жүзеге асырылатын профилактикалық іс-шараларды санкцияланады.

           Эксперименттер – Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелер  және күзетілетін объектілерді қоспағанда, күзет қызметі субъектілерінің объектілерінде (объектінің күзет бөлімшелерінде) террористік сипаттағы қауіп төнген жағдайда бірінші кезектегі іс-қимылдарға дайындығын бағалауға бағытталған.

  1. Профилактикалық іс-шаралардың сапасы келесідей қамтамасыз етіледі:

1) профилактикалық іс-шараларды ұйымдастыру мен жүзеге асыруды ағымдағы және перспективалық жоспарлау;

2) профилактикалық сабақтарды өткізуге тартылатын мемлекеттік органдардың қызметкерлерін жоспарлы даярлау.

  1.  Оқу іс-шараларын объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары, қызметкерлерімен, сондай-ақ күзет қызметі субъектілерінің басшылары объектіні күзетуге тартылатын қызметкерлермен ұйымдастырады.
  2. Оқу іс-шаралары персоналды терроризм актісін (актілерін) жасау немесе жасау қаупі жағдайларында іс-қимылдарға, оның салдарларынан қорғау тәсілдеріне, келушілер мен персоналды объектіден қауіпсіз және уақтылы эвакуациялауға оқытуды қамтамасыз етуге тиіс.
  3. Өткізу режимін ұйымдастыруға жауапты қызметкерлермен терроризмге қарсы қорғаудың инженерлік-техникалық құралдарын пайдалану дағдыларын игеру және (немесе) жетілдіру, үй-жайларды тексеру техникасы, жарылғыш құрылғыларды салудың ықтимал орындарын анықтау бойынша қосымша сабақтар өткізіледі.
  4. Сипаты мен уақыты бойынша нұсқаулық - жоспарлы және жоспардан тыс болып бөлінеді.
  5. Нұсқаулық кезінде қызметкерлерге объект үшін барынша ықтимал Террористік қауіптердің сценарийлері, оларға қарсы іс-қимыл шаралары және салдарларды азайту және жою тәсілдері жеткізіледі.
  6. Жоспарлы нұсқама жарты жылда кемінде бір рет немесе жұмыс әдісіне байланысты (вахталық, ауысымдық, маусымдық) жылына кемінде бір рет өткізіледі.

Жоспарлы Нұсқаулық жеке немесе қызметкерлер тобы үшін жүргізіледі.

  1. Жоспардан тыс нұсқаманы объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары немесе өзге де лауазымды адамдары, күзет қызметі субъектілерінің басшылары не өткізілетін оқу-жаттығуларға, жаттығуларға қатысатын мемлекеттік органдардың өкілдері жүргізеді:
  1.  объект орналасқан өңірде террористік қауіптілік деңгейін енгізу;
  2.  терроризм актісін жасаудың ықтимал қатері туралы ақпарат болған кезде;
  3.  оқу-жаттығуларға, жаттығуларға, эксперименттерге дайындық.
  4.  күзет іс-шараларын өткізуге дайындық.
  1. Жоспардан тыс нұсқама жеке немесе қызметкерлер тобымен жүргізіледі. Жоспардан тыс нұсқаманың мазмұны әрбір нақты жағдайда оны өткізу қажеттілігін тудырған себептер мен жағдайларға байланысты айқындалады.
  2. Практикалық және теориялық сабақтар меншік иесі, иесі, террористік тұрғыдан осал объектінің басшысы (күзет қызметі субъектісінің басшысы) бекіткен өткізу кестесіне сәйкес жылына кемінде бір рет өткізіледі.

Практикалық және теориялық сабақтар жеке немесе бір үлгідегі объектілердің қызметкерлер тобымен жүргізілуі мүмкін.

Теориялық сабақтар барысында тиісті ақпарат жеткізіледі, практикалық сабақтар барысында қызметкерлердің іс-әрекеттері пысықталады:

  1. қауіпсіз және кедергісіз эвакуациялауды жүргізу бойынша;
  2. терроризм актісі қатері төнген жағдайда;
  3. объектіде күдікті адамдар мен заттар, сондай-ақ объектіге тән терроризм актілерін жасаудың өзге де сценарийлері анықталған кезде жүзеге асырылады.
  1.  Нұсқамалар мен сабақтарды өткізу туралы осы Талаптарға 2-қосымшаға сәйкес нысан бойынша терроризмге қарсы қорғау жөніндегі оқу іс-шараларын есепке алу журналына жазба жүргізіледі.

Қызметкерлер саны көп (20 адамнан астам) объектілер үшін көрсетілген іс-шараларды өткізуді құжаттандыру хаттама немесе анықтама түрінде жүзеге асырылуы мүмкін.

 

 

4 - бөлім. Террористік көріністерге ден қою, сондай-ақ жасалған терроризм актісінің нәтижесінде туындаған техногендік сипаттағы қатерлерді жою мәселелері бойынша өзара іс-қимылды ұйымдастыруға қойылатын талаптар

 

  1. Объектілер қызметкерлерінің, қауіпсіздік қызметі субъектілерінің уәкілетті мемлекеттік органдармен және жедел штабтармен өзара іс-қимылы терроризм актісін (актілерін) жасау немесе жасау қауіпіне әрекет етуге, көп деңгейлі терроризмге қарсы жаттығулар, жаттығулар, эксперименттер, сондай-ақ терроризмге қарсы опреацияларды дайындау және өткізу қауіптеріне жауап беруге дайындық аясында тұрақты негізде ұйымдастырылады.
  2. Террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары, объектіге күзет қызметін көрсету туралы шарт жасасқан күзет қызметінің субъектілері уәкілетті мемлекеттік органдарға және (немесе) жедел штабтарға терроризмге қарсы әртүрлі деңгейдегі оқу-жаттығуларды, жаттығуларды, эксперименттерді және терроризмге қарсы операцияларды дайындау және өткізу кезінде жәрдем көрсетеді.
  3. Террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелері, иелері, басшылары, объектіге күзет қызметтерін көрсету туралы шарт жасасқан күзет қызметі субъектілерінің басшылары терроризм актісін (актілерін) жасау немесе жасау қатеріне ден қоюға әзірлікті қамтамасыз ету шеңберінде объект қызметкерлерінің, күзет қызметі субъектерінің іс-қимыл алгоритмін әзірлейді:

1) терроризм актісін (актілерін) жасау немесе жасау қатері туралы Қазақстан Республикасының аумақтық ішкі істер және Ұлттық қауіпсіздік органдарын дереу хабардар ету бойынша;

2) уәкілетті мемлекеттік органдардан терроризм актісін (актілерін) жасау немесе жасау қатері туралы ақпарат алған кезде;

3) жасалған терроризм актісінің нәтижесінде туындаған техногендік сипаттағы қатерлерді барынша азайтуға және жоюға бағытталған бастапқы ден қою іс-шараларын орындау бойынша.

  1. Мемлекеттік органдар террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иелерін, иелерін, басшылары мен өзге де лауазымды адамдарын терроризм актісінің (актілерінің) қаупі туындағаны немесе жасалғаны туралы Қазақстан Республикасы Президентінің 2013 жылғы 9 тамыздағы № 611 «Терроризм актісі қатерінің туындауы туралы ақпарат мониторингінің және халықты хабардар етудің мемлекеттік жүйесінің ұйымдастырылуы мен жұмыс істеуі қағидаларын бекіту туралы» Жарлығына сәйкес ақпараттандырады (хабардар етеді).

 

 

5 - бөлім. Террористік тұрғыдан осал объектінің терроризмге қарсы қорғалу паспортын әзірлеуге және оның айналымына қойылатын талаптар

 

  1. Объектінің терроризмге қарсы қорғалу паспорты (бұдан әрі-паспорт) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 12 қарашадағы № 1217 қаулысымен бекітілген террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуының үлгілік паспортына сәйкес бір мезгілде электрондық нұсқаны әзірлей отырып, екі данада жасалады.
  2. Паспорттың жобасы осы сәттен бастап 45 жұмыс күні ішінде жасалады:

1) объектінің меншік иесі, иесі, басшысы объектіні террористік тұрғыдан осал объектілердің, облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың тізбесіне (бұдан әрі –аумақтық тізбе) енгізу туралы тиісті хабарламаны алған жағдайларда жүзеге асырылады. Жекелеген жағдайларда терроризмге қарсы комиссияның шешімі бойынша объектінің күрделілігін ескере отырып, паспорт жасаудың өзге де мерзімдері белгіленуі мүмкін;

2) объектіні террористік тұрғыдан осал объектілердің, Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігінің, арнаулы мемлекеттік органдар объектілерінің, Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелерінің тиісті тізбесіне (бұдан әрі – ведомстволық тізбе) енгізу арқылы жүзеге асырылады.

  1. Паспорттың жобасы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 12 қарашадағы № 1217 қаулысымен бекітілген террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуының үлгілік паспортында көрсетілген лауазымды адамға жасалғаннан кейін 10 күн мерзімде келісуге жіберіледі.

Паспорт жобасын келісу мерзімі 30 жұмыс күнінен аспауы тиіс.

  1. Келісілгеннен кейін 10 жұмыс күні ішінде паспортты (оның ішінде ол жаңартылған кезде) меншік иесі, меншік иесі немесе объектінің құқық иесі болып табылатын ұйымның, ұйымның бөлімшесінің басшысы бекітеді.
  2. Ғимарат, құрылыс (ғимараттар мен құрылыстар кешені) бірнеше құқық иеленушіге тиесілі объектілерді орналастыру үшін пайдаланылған жағдайларда паспорт жасауды объектілердің барлық құқық иеленушілеріне бірлесіп немесе олардың біреуінің келісімі бойынша жүзеге асырады.
  3. Бірлесіп жасалған кезде паспорт террористік тұрғыдан осал объектілердің барлық құқық иеленушілерінің бекітуіне жатады.
  4. Бір құқық иеленуші жасаған кезде паспортты объектінің басқа құқық иеленушілерінің келісімі бойынша объектінің басшысы бекітеді.
  5. Паспорттың көшірмелерінің (электрондық көшірмелерінің) саны және оларды объектінің басқа құқық иеленушілеріне жіберу олардың құқық иеленушілері арасындағы келісіммен айқындалады.
  6. Паспорттың бірінші данасы (түпнұсқасы) қол жетімділігі шектеулі ақпаратпен жұмысты ұйымдастыруға қойылатын талаптарға сәйкес объектінің құқық иесі болып табылатын ұйым басшысының бұйрығымен айқындалған жауапты тұлғада немесе объектінің бөлімшесінде сақталады.
  7. Паспорттың екінші данасы және паспорттың электрондық нұсқасы (паспорттың PDF форматында сканерленген жазбасы бар компакт-диск) ол бекітілген немесе түзетілген күннен бастап 10 күн мерзімде сақтау үшін (Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігі, Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігі объектілерінің, Қазақстан Республикасы арнаулы мемлекеттік органдарының, Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелерінің және күзетілетін объектілердің паспорттарын қоспағанда) Қазақстан Республикасы Ішкі істер органдарының аумақтық бөлімшелеріне жіберіледі.

Күзетілетін объект паспортының екінші данасы және паспортының электрондық нұсқасы (сканерленген паспорттың PDF форматында жазылған компакт-диск) ол бекітілген немесе түзетілген күннен бастап 10 күн мерзімде Қазақстан Республикасы Мемлекеттік күзет қызметіне жіберіледі.

  1. Паспорт өзгерген жағдайда түзетіледі:

1) меншік құқығы,

2) объектінің басшысы;

3) объектінің атауы;

4) объектінің негізгі мақсаты;

5) объектінің жалпы ауданы мен периметрі, іргелес аумақта құрылыс салу немесе үйлерді (құрылыстар мен ғимараттарды) және инженерлік жүйелерді күрделі жөндеу, реконструкциялау аяқталғаннан кейін;

6) объектінің ықтимал қауіпті учаскелері;

7) объектінің терроризмге қарсы қорғалуын қамтамасыз ету үшін тартылатын техникалық құралдар.

  1. Паспортқа түзетулер енгізу оның өзгеру себебі туындаған сәттен бастап 20 жұмыс күні ішінде жүзеге асырылады. Жекелеген жағдайларда терроризмге қарсы комиссияның шешімі бойынша объектінің күрделілігіне және енгізілетін өзгерістерге қарай өзге де мерзімдер белгіленуі мүмкін.
  2. Паспортқа объектінің құқық иесі болып табылатын ұйым басшысының қолымен расталған өзгерістер енгізіледі. Өзгерістер болған паспорттың элементтері ғана ауыстыруға жатады. Бір мезгілде объектінің құқық иесі болып табылатын ұйым басшысының қолы қойылған тиісті өзгерістер туралы ақпарат паспорттың екінші данасына қосу үшін Қазақстан Республикасының Ішкі істер органдарына жіберіледі.
  3. Паспорт толық ауыстыруға жатады:

1) 5 жылда кемінде бір рет;

2) паспорт мәтіні тармақтарының жартысынан астамына түзетулер енгізілген жағдайда.

Күшін жойған паспорт тиісті акт жасала отырып, комиссиялық тәртіппен жойылуға жатады.

Акт объектінің құқық иесі болып табылатын ұйымда қалады.

Актінің көшірмесі паспорттың екінші данасы сақталатын жерге жіберіледі.

  1. . Паспорттық мағлұмат шектеулі сипатта, онымен жұмыс істеу тәртібі қол жетімділігі шектеулі ақпаратқа қатысты заңнаманың талаптарына сәйкес келеді.
  2. Паспорт терроризмге қарсы операция, оқу-жаттығулар, жаттығулар мен эксперименттер өткізілген жағдайда пайдаланылады.
  3. Паспорттардың даналарын әзірлеу, келісу, есепке алу, сақтау және (немесе) жою тәртібі, егер басқасы Қазақстан Республикасы заңнамасымен айқындалмаса, Нұсқаулықтарда нақтыланады және паспорттың өзектілігі мен оны терроризмге қарсы күрес жөніндегі жедел штабтың басшысына уақтылы беруді қамтамасыз етуі тиіс.
  4. Мемлекеттік құпияларды құрайтын мәліметтермен жұмыс жүргізілетін объектілерде паспорт  «Мемлекеттік құпиялар туралы» Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 15 наурыздағы Заңын ескере отырып, осы Ережеге сәйкес әзірленеді.
  5. Осы бөлімнің 39-43, 47-48-тармақтары, Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелерінің (террористік тұрғыдан осал объектілерінің) терроризмге қарсы қорғалу паспортын әзірлеуге және паспорттың айналымына қойылатын талаптарына қолданылмайды.

 

 

6 - бөлім. Террористік тұрғыдан осал объектілерді инженерлік-техникалық жабдықтармен жарақтандыруға қойылатын талаптар

 

 

1 - параграф. Жалпы ережелер

 

  1. Объектілерді жабдықтандыру үшін инженерлік-техникалық құралдар пайдаланылады:

1) рұқсатсыз кіруді болдырмайтын және объектінің режимдік жағдайларын қанағаттандыратын объектінің периметрін жабдықтау бойынша: объектінің периметрін, аймақтары мен жекелеген учаскелерін қоршау (физикалық кедергі); бақылау-өткізу пункттері; экранға қарсы құрылғылар (оның ішінде, вазондар, сәулет, ландшафт элементтері, боллардтар және басқалар); объектінің ғимараттары, құрылыстары қабырғаларының, оның терезе ойықтарының нығайтылуы; кіруді бақылау және басқару құралдары, кіруді шектеу, тексеру, жарықтандыру жүйелері мен құралдары; қабылдамау аймақтары, бақылау-із кесу жолақтары; бақылау мұнаралары, сыртқы периметрдің өзге де бақылау жүйелері;

2) объектідегі жағдайды бақылау бойынша: байланыс, құлақтандыру, күзет және дабыл жүйелері мен құралдары (оның ішінде дабыл берудің ұтқыр не стационарлық құралдары – «дабыл түймелері») сигнал беру, бейнебақылау жүйелері, күзет телевизиялық жүйелері, пилотсыз ұшу аппараттарына қарсы іс-қимыл жүйелері;

3) қауіпсіздік жүйелерінің жұмысын қамтамасыз ететін: резервтік, үздіксіз электрмен қоректендіру жүйелері мен құралдары.

Террористік тұрғыдан осал объектілерді осы тармақта Тікелей көрсетілмеген, бірақ сол міндеттер мен функцияларды орындайтын немесе сол мақсаттарға жауап беретін өзге де инженерлік-техникалық жабдықтармен жарақтандыруға жол беріледі.

  1. Террористік тұрғыдан осал объектілердің барлығы міндетті түрде телевизиялық күзет жүйесі және хабарлау жүйесімен қамтылады.

Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасымен бекітілетін, объектінің телевизиялық күзет жүйесіне кіретін, бейнебақылау жүйелеріне қойылатын техникалық талаптар Ұлттық видео бақылау жүйесінің жұмыс істеу ережелерінде қарастырылған бейнебақылау жүйелерінің минималды техникалық мүмкіндіктеріне сәйкес келуі қажет.

  1. Объектілерді осы бөлімде көзделген инженерлік-техникалық жабдықпен жабдықтандыру мүмкін болмаған жағдайда, 56 тармағында көрсетілген жүйені қоспағанда, Нұсқаулықтарға сәйкес олардың болмауын өтейтін өзге де инженерлік-техникалық шешімдер және (немесе) қауіпсіздік шаралары қабылданады.
  2. Объектіні салуды, реконструкциялауды, жаңғыртуды, күрделі жөндеуді жобалау кезінде6 объектінің меншік иесі, иеленушісі (оның ішінде әлеуетті) террористік тұрғыдан осал объектісінің критерийлерге сәйкестігін айқындап және қажет болған жағдайда тиісті инженерлік-техникалық жабдықтандыруды алдын-ала қарастыру қажет.
  3. Террористік тұрғыдан осал объектілердің меншік иесінің, иесінің, басшысының немесе өзге де лауазымды адамдарының шешімі бойынша объектіде осы бөлімде және тиісті нұсқаулықтарда көзделген қосымша инженерлік-техникалық жабдық орнатылуы мүмкін.
  4. Объектілерді инженерлік-техникалық жабдықтармен жобалау және жарақтандыру үшін меншік иелері, иелері, террористік тұрғыдан осал объектілердің басшылары оның ықтимал қауіпті учаскелерін анықтайды.

Осы учаскелерге апаратын бағыттарда инженерлік-техникалық жарақтандырудың барынша тығыздығы қамтамасыз етіледі.

  1. Объектіні инженерлік-техникалық жабдықпен жарақтандыру жөніндегі іс-шараларды аяқтау мерзімі осы сәттен бастап 6 айдан аспайды:

1) объектіге аумақтық тізбелерге кіретін объектілер үшін террористік тұрғыдан осал мәртебе беру туралы хабарлама алу;

2) объектіге ведомстволық тізбеге кіретін объектілер үшін террористік тұрғыдан осал мәртебе беру арқылы жүзеге асырылады.

Бұл ретте, Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасымен бекітілетін, объектішілік Бейнебақылау жүйелерін ұлттық бейнемониторинг жүйесіне қосу мерзімдері ұлттық бейнемониторинг жүйесінің жұмыс істеу қағидаларында айқындалады.

  1. Өзге мерзімдер белгіленуі мүмкін:

1) аумақтық тізбеде тұрған объектілер үшін - объектінің терроризмге қарсы қорғалуының жай-күйін комиссиялық тексеруден кейін әкімдік жанындағы терроризмге қарсы комиссияның келісімі бойынша;

2) ведомстволық тізбелерде тұрған объектілер үшін - объектінің терроризмге қарсы қорғалуының жай-күйін комиссиялық тексеруден кейін жүргізіледі. Комиссияның құрамын мемлекеттік органның бірінші басшысы айқындайды;

3) күзетілетін объектілер үшін - мүдделі мемлекеттік органдармен, ұйымдармен және объектілердің иелерімен келісім бойынша.

Объектіні инженерлік-техникалық жабдықпен жарақтандыру жөніндегі іс-шараларды аяқтау мерзімі ықтимал қауіптілік дәрежесіне, терроризм актілерін жасау қаупіне, республикалық және жергілікті бюджеттердің қаражаты және бюджеттен тыс көздер қаражаты есебінен тиісті іс-шараларды орындауға арналған қаражат шығыстарының болжамды көлеміне сүйене отырып белгіленеді.

  1. Нысанның инженерлік-техникалық жабдықтары әрдайым жұмыс жағдайында болуы керек.
  2. Аумағында атыс қаруы мен оқ-дәрілерді (патрондарды) сату жүзеге асырылатын объектілерді жарақтандыру Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2019 жылғы 1 шілдедегі № 602 бұйрығымен бекітілген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 18961 болып тіркелген) азаматтық және қызметтік қару мен оның патрондары айналымының қағидаларына сәйкес қамтамасыз етіледі
  3. Террористік тұрғыдан осал және мемлекеттік күзетілуге жататын объектілерді жабдықтау Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 7 қазандағы № 1151 қаулысымен бекітілген мемлекеттік күзетілуге жататын объектілердің инженерлік-техникалық нығайтылуы жөніндегі талаптарға сәйкес қамтамасыз етіледі.

 

 

2 - параграф. Аса маңызды мемлекеттік, стратегиялық, стратегиялық маңызы бар экономика салаларының объектілерін, қауіпті өндірістік объектілерді жарақтандыру

 

  1. Аумағы бар объектілер периметрі бойынша адамдардың еркін өтуіне және көлік құралдарының объектіге және объектіден өтуіне кедергі келтіретін қоршаумен жабдықталады.

Келесідей ерекше нысандарға қатысты болмауы мүмкін:

1) объектілерден, арнаулы мемлекеттік органдар мен құқық қорғау органдарынан басқа, орталық атқарушы органдардың, Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдардың, олардың ведомстволарының, құрылымдық және аумақтық бөлімшелерінің қызметін жүзеге асырады. Бұл ретте адамдардың бақылаусыз өтуіне және (немесе) көлік құралдарының объектіге өтуіне кедергі келтіретін өтемдік жүйелер және (немесе) қауіпсіздік шаралары көзделуге тиіс;

2) көлік инфрақұрылымы. Қоршаумен объектінің жекелеген ықтимал қауіпті учаскелері қамтамасыз етіледі;

3) Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелері, егер басқасы Қазақстан Республикасы заңнамасымен айқындалмаса.

Негізгі қоршау болуы керек:

1) еркін еңсеруді болдырмайтын және объектінің режимдік жағдайларын қанағаттандыратын жерге биіктік пен тереңдікті;

2) дизайндағы қарапайымдылық, жоғары беріктігі мен беріктігі;

3) оны еңсеруді жеңілдететін тораптар мен конструкциялардың болмауы.

Периметрдің қоршауы келесі сипаттамаларға сәйкес болуы керек:

1) барлық маусымдардың және тиісті климаттық аймақтардың сыртқы Климаттық факторларына төзімділігі;

2) индустриялық кедергілерден және көлік құралдары тудыратын кедергілерден, құстар мен жануарлардың әсерінен қорғалуы.

  1. Персоналдың, келушілердің және көлік құралдарының объектіге кіруін (шығуын), кіруін (шығуын) шектеуді көздейтін өткізу режимі бар объектілер адамдар мен көлік құралдарын рұқсат етілген өткізуді жүзеге асыру мақсатында бақылау-өткізу пункттерімен жарақтандырылады.

Бақылау-өткізу орындарының саны адамдар мен көлік құралдарының қажетті өткізу қабілетін қамтамасыз етуі тиіс.

Бақылау-өткізу пункттері сыртқы және (немесе) ішкі болуы мүмкін.

Сыртқы бақылау-өткізу пункті қоршау болған кезде жабдықталады.

  1. Объектілер ғимараттарына, үй-жайлары мен аймақтарына санкцияланған кіруді және (немесе) олардан шығуды қамтамасыз ету мақсатында кіруді бақылау және басқару жүйелерімен және (немесе) кіруді шектеу құралдарымен жабдықталады.

Объектіні кіруді бақылау және басқару жүйесімен жарақтандыру объектіге және (немесе) оның аймағына (учаскелеріне) персонал мен келушілердің қол жеткізуінің әртүрлі деңгейін көздейтін аймақтар бойынша жүргізіледі):

Кіруді бақылау және басқару жүйелері терроризм актісін жасауға әрекет ету немесе ықтимал жасау, дәлелдеме базасын қалыптастыру, объект персоналының немесе бөгде адамдардың санкцияланбаған іс-қимылдары кезінде тергеу жүргізу кезінде объективті тергеп-тексеруді қамтамасыз ету мақсатында барлық оқиғалар мұрағатының ақпарат тасығыштарында оларды кейіннен бір мәнді сыныптау үшін автоматты түрде жазуды және бір жыл бойы сақталуын қамтамасыз етуі тиіс.

Персонал мен келушілердің өтуі (келуі) аз объектілер үшін объектіні объектіге және (немесе) оның ықтимал қауіпті учаскелері мен қауіпті аймақтарына кіруді шектеу құралдарымен ғана жабдықтауға жол беріледі.

  1. Объектілер объектідегі және (немесе) оның ықтимал қауіпті учаскелеріндегі жағдайға бақылау жүргізу, сондай-ақ жағдайды бағалау және бұзушыларды сәйкестендіру үшін рұқсатсыз кіру фактісін көзбен шолып растау мақсатында күзет телевизиялық жүйелерімен жабдықталады.

Күзет сигнализациясы жүйесімен қамтылған:

1) аумақтың периметрі;

2) Бақылау-өткізу пункттері (бар болса);

3) тексеріп қарау үй-жайлары (бөлмелері), көлікті тексеріп қарау аймақтары (бар болса));

4) негізгі және қосалқы кірулер;

5) қауіптілігі зор учаскелері бар аумақ пен Үй-жайлар, Үй-жайлар (орындар), оларға апаратын дәліздер;

6) объект басшысының (меншік иесінің) қарауы бойынша басқа Үй-жайлар.

Күзет сигнализациясы жүйесі:

1) көрнекі ақпаратты жергілікті бақылау пунктінің мониторларына күзет бөлімшесінің не орталықтандырылған күзет пунктінің арнайы бөлінген үй-жайында автоматтандырылған режимде беруді; ;

2) оқиғаларды кейіннен талдау үшін бейнеақпаратты сақтау. Ақпаратты сақтау мерзімі 30 тәуліктен кем болмауы тиіс;

3) фото-бейне сурет бойынша адамды сәйкестендіру;

4) бейнежазбаға жедел қол жеткізу.

  1. Объектілер объектіге және (немесе) қорғалатын аймаққа рұқсатсыз кіру немесе кіруге әрекет жасау туралы хабарламаларды анықтау және беру мақсатында күзет және дабыл сигнализациясы жүйелерімен және құралдарымен жарақтандырылады.

Күзет сигнализациясы жүйесінің құрылымы:

1) осы объектінің жұмыс режимі;

2) үй-жайлардың ғимарат ішінде орналасу ерекшеліктері;

3) күзетілетін аймақтардың саны.

  1. Объектілер тәуліктің қараңғы уақытында олардың терроризмге қарсы қорғалуын қамтамасыз ету мақсатында күзеттік жарықтандыру жүйелерімен және құралдарымен жабдықталады.

Күзеттік жарықтандыру объектінің тәуліктің қараңғы уақытында периметрдің кез келген нүктесінде ені 3-4 метр, кемінде 10 люкс жарықтандырумен тұтас жолақ құрай отырып, жарықтандырылуын қамтамасыз етуі тиіс.

  1. Күзеттегі объектілер күзет бөлімшелерінің күштері мен құралдарын басқару үшін ақпарат алмасу мақсатында байланыс жүйелерімен және құралдарымен жарақтандырылады.

Байланыс жүйесі күзет пунктіндегі кезекші мен қызмет көрсету аумағындағы күзет нарядтары арасында, қызмет көрсету аумағы шегіндегі күзет нарядтары арасында екі жақты радиобайланысты қамтамасыз етуі тиіс.

  1. Объектілер штаттан тыс жағдайдың туындауы (терроризм актісін жасау немесе жасау қаупі және туындаған зардаптар туралы) және олардың іс-қимылын үйлестіру туралы объект персоналы мен келушілерді жедел хабардар ету мақсатында хабардар ету жүйелерімен және құралдарымен жабдықталады.

Объектінің қызметкерлері мен келушілерді хабардар ету техникалық құралдардың көмегімен жүзеге асырылады, олар:

1) ғимараттарға, үй-жайларға, адамдар тұрақты немесе уақытша болатын объект аумағының учаскелеріне дыбыстық және (немесе) жарық сигналдарын беру;

2) қауіптілік сипаты, эвакуациялау қажеттілігі мен жолдары, объектінің персоналы мен келушілерінің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған басқа да іс-қимылдар туралы сөйлеу ақпаратын трансляциялау.

Хабарлағыштардың саны және олардың қуаты адамдар тұрақты немесе уақытша болатын барлық жерлерде қажетті естілуді қамтамасыз етуі тиіс.

  1. Объектілер күзет және дабыл сигнализациясы, кіруді бақылау және басқару, жарықтандыру, бейнебақылау жүйесінің үздіксіз жұмысын қамтамасыз ету үшін резервтік электрмен қоректендіру жүйелерімен және құралдарымен жабдықталады.

Күзет және дабыл сигнализациясы, кіруді бақылау және басқару жүйелері негізгі желілік қоректендіру болмаған кезде жабдықтың кемінде 12 сағат жұмысын қамтамасыз ететін аккумуляторлық қолдауы бар үздіксіз қоректендіру көздерін қамтуы тиіс.

Автономды резервтік электр қоректендіру көздері кіруді бақылау және басқару жүйесінің, телевизиялық бейнебақылау жүйесінің, күзет және кезекші жарықтандырудың жұмысын қамтамасыз етуі тиіс:

1) қалалық үлгідегі қалалар мен кенттерде - кемінде 24 сағат;

2) ауылдық аудандарда - кемінде 48 сағат;

3)жету қиын аудандарда - кемінде 72 сағат.

  1. Объектілердің ғимараттары мен құрылыстарының инженерлік-техникалық нығайтылуы бұзушылардың объектіге және оның ішіне кіруінің қиындығын қамтамасыз етуі тиіс.

Құдықтар, люктер, лаздар, шахталар, ашық құбырлар, каналдар және ғимараттар мен құрылыстарға кіруге болатын басқа да ұқсас құрылыстар түріндегі кіретін немесе шығатын жерлері бар жерасты және жер үсті коммуникациялары тұрақты немесе алмалы-салмалы торлармен, қақпақтармен, жабылатын құрылғылары бар есіктермен жабдықталады, сондай-ақ басқа да техникалық күзет құралдарымен жабдықталуы мүмкін.

  1. Ғимараттардың терезе, есік ойықтарын қорғау құралдарын (оққа төзімді шынылармен, жарылыстан қорғайтын пленкамен, торлармен жабдықтау), құрылыстарды, үй-жайларды, құлыптарды және бекіту құрылғыларын, өзге де инженерлік-техникалық шешімдерді қолдану объектілердің қорғалу деңгейінің жоғарылауымен негізделуге, сондай-ақ өзге де инженерлік-техникалық құралдардың болмауын өтеуге тиіс.

Көліктік бақылау-өткізу пункттерінде және объектінің аумағына өзге де кіреберістерде қоршауда олардың жабық жағдайда қатаң бекітілуін қамтамасыз ететін конструкциясы бар қақпалар жабдықталады.

Қақпалар мен қақпалардың бекіту және бекіту құрылғылары қиратушы әсерлерден қажетті қорғауды қамтамасыз етуі, судың, қардың, бұршақтың, құмның және басқа факторлардың тікелей әсер етуі кезінде осы климаттық аймаққа тән қоршаған ауаның температурасы мен ылғалдылығы диапазонында жұмыс қабілеттілігін сақтауы тиіс.

  1. Қарап тексерудің техникалық құралдары объектілерде қаруды және объектіден рұқсатсыз енгізуге (шығаруға), әкелуге (әкетуге) тыйым салынған басқа да бұйымдар мен заттарды табу үшін қолданылады.

Объектіні техникалық тексеру құралдарымен жарақтандыру объектілерге тән қатерлерге, оның жұмыс істеу ерекшеліктеріне сәйкес келуі тиіс.

  1. Объектілердің периметрі бойынша қауіптілігі жоғары учаскелер болған кезде объектілер Көлік құралдарын мәжбүрлеп тоқтату мақсатында танкке қарсы құрылғылармен жабдықталады, егер де басқасы Қазақстан Республикасының шет елдегі мекемелеріне Қазақстан Республикасы заңнамасымен айқындалмаса.
  2. Қажет болған жағдайда объектілерде күзет бөлімшелерінің және (немесе) олардың қарауылдарының үй-жайлары жабдықталады, оларды ғимараттардың бірінші қабатында орналастыру ұсынылады. Бұл ретте үй-жайдың конструкциясы тиісті санаттағы ғимараттардың конструкциясына қойылатын талаптарға сәйкес болуы тиіс.
  3. Объектіні қоршауға тікелей жанасатын аумақта қажет болған жағдайда объектіге рұқсатсыз енуді анықтау үшін қабылдамау аймағы жабдықталады.

Қабылдамау аймағының ені техникалық күзет құралдарын табу аймағының енінен аспауы тиіс.

  1. Қажет болған жағдайда объектілерде күзетілетін аумақтың периметрінен өткен тәртіп бұзушының ену іздерін анықтау мақсатында бақылау-тергеу жолағы жайластырылады.

Бақылау-тергеу жолағы, әдетте, қабылдамау аймағында орналасады.

  1. Шолуды ұлғайту және жақсы көру үшін қорғалатын аумақтың едәуір ауданы болған жағдайда объектілер бақылау мұнараларымен жабдықталуы мүмкін.

Мұнараның биіктігі және оны орнату орны жер бедеріне, конфигурациясына және жергілікті жағдайларға байланысты анықталады.

Мұнараның конструкциясы күзетшіні атыс қаруымен зақымданудан қорғауды қамтамасыз етуі тиіс.

  1. Ұшқышсыз ұшу аппараттары, оның ішінде квадрокоптерлер арқылы терроризм құралдарын жеткізуге және қолдануға байланысты қауіп-қатерлер өзекті объектілерге ұшқышсыз ұшу аппараттарына қарсы іс-қимыл жүйесін көздеу ұсынылады.
  2. Су шаруашылығы объектілері осы жарақтандыру түрлерімен объектінің ықтимал қауіпті учаскелерінде ғана жабдықталады.

 

 

  1. - параграф. Адамдар көп жиналатын объектілерді жабдықтау

 

  1. Объектілер объектідегі, оның ықтимал қауіпті учаскелеріндегі жағдайға бақылау жүргізу, сондай-ақ жағдайды бағалау және бұзушыларды сәйкестендіру үшін рұқсатсыз кіру фактісін көзбен шолып растау мақсатында күзет теледидар жүйелерімен жарақтандырылады.

Жеке ғимаратты (ғимараттар кешенін) алып жатқан объектіде күзет сигнализациясы жүйесімен қамтылады:

1) объектіге іргелес жатқан аумақтың периметрі;

2) Бақылау-өткізу пункттері (бар болса));

3) тексеріп қарау үй-жайлары (бөлмелері) және көлікті тексеріп қарау аймақтары (бар болса));

4) негізгі және қосалқы кірулер;

5) объектіде адамдардың жаппай болуы мүмкін орындар.

Ғимараттың бір бөлігін алып жатқан объектіде бейнебақылау жүйесімен қамту қажет:

1) объектіде адамдардың жаппай болуы мүмкін орындар;

2) негізгі және қосалқы кірулер (бар болса).

Күзет сигнализациясы жүйесі қамтамасыз етуі тиіс:

1) күзетілетін аймақтардың, үй-жайлардың, периметрдің және объект аумағының жай-күйі туралы көрнекі ақпаратты жергілікті бақылау пунктінің мониторларына күзет бөлімшесінің не орталықтандырылған күзет пунктінің арнайы бөлінген үй-жайында автоматтандырылған режимде беруді;

2) оқиғаларды кейіннен талдау үшін бейнеақпаратты сақтау. Ақпаратты сақтау мерзімі 30 тәуліктен кем болмауы тиіс.

  1. Адамдар көп жиналатын объектілер штаттан тыс жағдайдың туындауы (терроризм актісін жасау немесе жасау қаупі және туындаған зардаптар туралы) және олардың іс-қимылдарын үйлестіру туралы объект персоналы мен келушілерін жедел хабардар ету мақсатында құлақтандыру жүйелерімен және құралдарымен жарақтандырылады.

Объектінің персоналы мен келушілерді хабардар ету техникалық құралдардың көмегімен жүзеге асырылады, олар:

1) ғимараттарға, үй-жайларға, адамдар тұрақты немесе уақытша болатын объект аумағының учаскелеріне дыбыстық және (немесе) жарық сигналдарын беру;

2) қауіптілік сипаты, эвакуациялау қажеттілігі мен жолдары, объектінің персоналы мен келушілерінің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған басқа да іс-қимылдар туралы сөйлеу ақпаратын трансляциялау.

Хабарлағыштардың саны және олардың қуаты адамдар тұрақты немесе уақытша болатын барлық жерлерде қажетті естілуді қамтамасыз етуі тиіс.

  1. Тиісті сала (ведомство) үшін маңызды нұсқаулықтарда айқындалатын адамдар сыйымдылығының (болу мүмкіндігінің) сандық көрсеткіштері бар адамдар көп жиналатын объектілер міндетті түрде: күзет қызметі субъектілерін орталықтандырылған бақылау пультіне жасырын сигнал беруге мүмкіндік беретін ұтқыр немесе стационарлық Дабыл беру құралымен («дабыл түймелері») жарақтандырылуы тиіс.
  2. 86 және 86-тармақтарда көзделген іс-шараларға қосымша, адамдар көп жиналатын объектілер:

1) функционалдық ерекшеліктері мен сыйымдылығының сандық көрсеткіштері негізге алына отырып, қаруды және рұқсатсыз енгізуге (шығаруға), объектіге (объектіге) әкелуге (әкетуге) тыйым салынған басқа да бұйымдар мен заттарды табу мақсатында техникалық тексеру құралдарымен жарақтандырылады;

2) мақсатын ескере отырып, объектінің жекелеген ғимараттарына, үй-жайлары мен аймақтарына санкцияланған қол жеткізуді, сондай-ақ олардан шығуды қамтамасыз ету мақсатында кіруді бақылау және басқару жүйесімен жабдықталады;

3) олардың орналасуына байланысты (кіру топтары, адамдар жаппай болуы мүмкін ашық орындар) және автокөлік қозғалысы жолдарына қатысты кірме жолдар объектіге келушілердің келу қаупін болдырмау мақсатында танкке қарсы құрылғылармен жабдықталуы мүмкін;

4) ықтимал қауіпті учаскелердің болуына байланысты күзет сигнализациясы жүйесімен жарақталады.

 

 

  1.  

Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қойылатын Талаптарға

1-қосымша

 

 

Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыру жөніндегі Нұсқаулықтың мазмұнына қойылатын негізгі талаптар

 

         1. Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыру жөніндегі Нұсқаулығы (әрі қарай - Нұсқаулық), мемлекеттік органмен өздігінен осы Талаптардың негізінде салалық қауіпсіздік талаптарының ерекшелігіне, объектілердің ерекшеліктеріне, сондай-ақ осы объектілер тобына тән қауіптерге негізделіп жасалады.

         2. Нұсқаулықтың тақырыбы мен мәтінінде мемлекеттік органның саясатын іске асыратын объектілер, қызмет саласында немесе құзырына кіретін, мемлекеттік органның атауы немесе мемлекеттік органның толық атауы жазылады.

3. Нұсқаулықтар келесі тараулар мен бөлімдерді құрау керек:

1-тарау. «Жалпы ережелер»;

2-тарау. «Өткізу режимін ұйымдастыруға қойылатын талаптар»;

3-тарау. «Профилактикалық және оқу іс-шараларын ұйымдастыруға қойылатын талаптар»;

4-тарау. «Террористік көріністерге жауап ретінде өзара іс-қимылды ұйымдастыруға қойылатын талаптар, сондай-ақ жасалған террористік акт нәтижесінде туындайтын техногендік қатерлерді жою»;

5-тарау. «Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалу паспортын әзірлеуге және қолдануға қойылатын талаптар»;

6-тарау «Террористік тұрғыдан осал объектілердің инженерлік-техникалық жабдықтармен жабдықтауға қойылатын талаптар»;

Қолданбалар.

         4. «Жалпы ережелер» тарауы келесіні құрайды:

1) Нұсқаулықтың дайындалу үшін негіздеме;

2) Нұсқаулықтың қолданылу аясы (қандай объектілер тобы қамтылған);

3) Нұсқаулықтың тұжырымдамалық аппараты;

4) объектілердің терроризмге қарсы қауіпсіздігін қамтамасыз ету шаралары мен шарттары.

         5. 2-тарау «Өткізу режимін ұйымдастыруға қойылатын талаптар» мыналарды қамтиды:

         1) өткізу режимінің мақсаты;

         2) оның ерекшелігін ескере отырып, объектідегі өткізу режимін ұйымдастырудың ерекшеліктері (кіру аймақтарын бөлу қажеттілігі, келушілерді қабылдау, объектіге кіргізуге тыйым салынған заттардың тізбесін анықтау қажеттілігі мен мақсаты және тағы басқалары);

         3) өткізу режимін қамтамасыз етудің негізгі шаралары;

         4) өткізу режимін қамтамасыз етумен айналысатын бөлімшелер.

6. 3-тарау «Профилактикалық және оқу іс-шараларын ұйымдастыруға қойылатын талаптар» мыналарды қамтиды:

1) сабақтардың мақсаттары мен нысандары (түрлері);

2) сабақтардың уақыты мен жиілігі;

3) әр түрлі адамдар тобымен сабақтарды ұйымдастыру және өткізу ерекшеліктері.

7. 4-тарауда «Террористік көріністерге жауап ретінде өзара іс-қимылды ұйымдастыруға қойылатын талаптар, сондай-ақ жасалған террористік акт нәтижесінде туындайтын техногендік қатерлерді жою бойныша өойылатын талаптар» мыналардан тұрады:

1) объектіде терроризм актісін дайындау немесе жасау туралы хабарлама алған кезде объектілердің меншік иелерінің, меншік иелерінің, басқарушылардың іс-қимылдары тәртібі;

2) уәкілетті органдарға объектінің қауіпсіздігіне ықтимал қауіптер туралы, объектіде терроризм актілері туралы хабарлау тәртібі мен мазмұны;

3) террористік қауіптіліктің әртүрлі деңгейлері анықталған кезде дағдарыстық жағдайларды оқшаулау функцияларын орындайтын және жеке құрамның және қауіпсіздік бөлімшелерінің құрамындағы адамдарды анықтау жөніндегі ұйымдастырушылық шаралар және олардың әрекеттері (алғашқы әрекет ету шаралары).

8. 5-тарауда «Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалу паспортын әзірлеуге және қолдануға қойылатын талаптар» мыналарды қамтиды:

1) объектілердің паспорттарын әзірлеу тәртібі;

2) объектілердің паспорттарын тіркеу тәртібі;

3) объектілердің паспорттарын сақтау, оларды жедел штабқа беру тәртібі;

4) объектілердің паспорттарын жою тәртібі.

9. 6-тарау «Террористік тұрғыдан осал объектілердің инженерлік-техникалық жабдықтармен жабдықтауға қойылатын талаптар» мыналарды қамтиды:

1) объектілер тобын айқындау (орындалатын тапсырмалардың ерекшелігі бойынша біртекті, персонал мен келушілердің саны, орналастыру орны, оларға тән қауіптер);

2) объектілердің топтарын инженерлік-техникалық жабдықтармен жарақтандыру (терроризмге қарсы қорғанысты, компенсациялық және қосымша (қажет болған жағдайда) қамтамасыз ету үшін талаптарға сәйкес міндетті);

3) инженерлік-техникалық жабдықтардың негізгі сипаттамалары: не қамтамасыз етілуі керек; қажет болған жағдайда материалдар мен өндіріс түрлері, орналастыру ерекшеліктері, оларды орнатуға қажетті инженерлік шешімдер, монтаж алаңдары, сандық және сапалық көрсеткіштер, құрылғылар типтері және басқа да қажетті сипаттамалар);

4) объектілерді терроризмге қарсы қорғауды ұйымдастыруға байланысты өзге де мәселелер.

10. Нұсқаулыққа қосымшалар мыналарды қамтиды:

1) сабақ тақырыбына арналған нұсқалар;

2) сабақ өткізу туралы есеп беру нысандары (түрлері);

3) әр түрлі объектілердегі адамдар топтарының террористік сипаттағы ықтимал қауіп-қатерлерге әрекет ету алгоритмдері;

4) заттарды өткізуге тыйым салынған заттардың тізімі (қажет болған жағдайда);

5) басқасы (қажет болған жағдайда).

 

 

Террористік тұрғыдан осал объектілердің терроризмге қарсы қорғалуын ұйымдастыруға қойылатын Талаптарға

2-қосымша

 

Формасы

 

 

Терроризмге қарсы дайындық бойынша оқу іс-шараларын есепке алу журналы

(титул парағы)

 

 

___________________ (ұйымның атауы)

 

Терроризмге қарсы дайындық бойынша оқу іс-шараларын өткізуді есепке алу № ___ журналы
 

 

Журналды жүргізу басталған күн  "___" _____ 20__ ж.

Журналды жүргізу аяқталғанкүн  "___" _____ 20__ ж.

 

(ішкі жағы)

1 бөлім. Нұсқаулық

 

№ п/п

Нұсқаманы өткізу күні

Нұсқалушының аты-жөні  (бар болса әкесінің аты) және лауазымы

Нұсқау түрі

Нұсқаманы өткізген адамның тегі мен лауазымы

жөні  (бар болса әкесінің аты)

Нұсқалушының қолы

Нұсқаманы өткізген адамның қолы

1

2

3

4

5

6

7

 

 

2 бөлім. Сабақ

 

1. Сабақ өткізу күні;

2. Сабақтың тақырыбы;

3. Оқу сұрақтары;

4. Қатысып отырған қызметкерлер саны;

5. Сабақты өткізген адамның қолы.

 

 

 

[1] Мұнда және одан әрі, белгілі бір жағдайларда 25-тен астам адам болуы мүмкін Объектінің үй-жайлары мен алаңдары. Объектілерде техникалық құжаттарда орын (үй-жай) үшін сыйымдылық көрсеткіші болмаған кезде адамдардың болуы мүмкін санын есептеу үй-жайдың (алаңның) жалпы ауданынан бір адамға 1,5 м2 есебінен жүзеге асырылады.

Дата публикации: 19.08.2020
Түсіндірме жазба37.81 KB Сараптамылық қорытынды18.19 KB Салыстырмалы кесте40.02 KB Сараптамалық қорытынды 09.2020120.43 KB Қосымша14.69 KB Сараптамалық қорытындыға жауап 09.2020141.64 KB